بک لینک

بک لینک

تاریخ : یکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 10:01 | بازدید : 46
نویسنده : admin | نظرات (0)

Image result for بک لینک چیست

 

هندس معکوس بک لینک چیبست

هر صنعت مجموعه خود از فرصت های ایجاد پیوند را دارد.

 

بنابراین من توصیه می کنم کمی زمان بگذارید تا مهندسی معکوس رقابت شما شود. به این ترتیب می توانید فرصت های پیوند را پیدا کنید که فقط در جایگاه شما وجود دارد.

 

یک مثال چطور؟

 

بگذارید بگوییم شما یک وبلاگ سلامتی و تناسب اندام دارید.

 

و یکی از رقبای شما Nerd Fitness است.

 

خوب ، وقتی مشخصات پیوند آن سایت را در یک جستجوگر بک لینک بررسی می کنم ، متوجه می شوم که بسیاری از پیوندهای آنها از پادکست ها آمده است:

 

پادکست ها

به طور خاص ، افراد آن شرکت (به ویژه بنیانگذار ، استیو کامب) در پادکست های دیگران به عنوان مهمان ظاهر می شوند.

 

دقیقاً مانند آن ، شما یک لیست خوب از مکانهایی دارید که می توانید برای دریافت پیوند به آنها مراجعه کنید.

 

(بدیهی است که شما باید با افرادی که آن پادکست ها را اجرا می کنند تماس بگیرید و خود را به عنوان میهمان مطرح کنید. این کار نیاز به کار دارد. اما حداقل شما می دانید از کجا شروع کنید).

 

به قالب های محتوایی که پیوندها را ایجاد می کنند بچسبید

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، اینفوگرافیک ها یک قالب محتوایی هستند که برای ایجاد بک لینک ایده آل هستند.

 

اما این یکی از بسیاری است.

 

ما همچنین دریافتیم که ، حتی اگر تعداد زیادی اشتراک اجتماعی در شبکه های اجتماعی ایجاد نکنند ، "چرا پست ها" و "چه پست هایی" اغلب به طور پیوندی به اینترنت متصل می شوند.

 

دامنه های ارجاع .vs. میانگین سهام اجتماعی

بیشتر بدانید

 

لینک سازی: چگونه بک لینک قدرتمند بدست آوریم: آموزش تصویری که به شما نشان می دهد چگونه با استفاده از تکنیک های SEO کلاه سفید بک لینک ایجاد کنید.

 

نحوه دریافت بک لینک با کیفیت بالا (7 استراتژی جدید): این یک لیست به روز شده از استراتژی های لینک سازی است که بر ایجاد بک لینک جدید از وب سایت های معتبر تمرکز دارد.

 

15 ابزار عالی برای ساخت پیوند: اگر در ساخت پیوند جدی هستید ، به ابزارهایی برای انجام کار نیاز دارید. در اینجا لیستی از بهترین دسته وجود دارد.

 

چگونه می توان یک تحلیل اولیه بک لینک در مورد رقبا انجام داد: بیاموزید که چگونه بک لینک های رقبا را ارزیابی کنید.

بک لینک های فالو چگونه عمل می کنند؟

لینک فالو به این معنی است که به گوگل اعلام میکنید، سایت لینک شده را دنبال کند. لینک های فالو برای سود رسانی به سئو مورد استفاده قرار میگیرند. 

از آنجایی که بک لینک های فالو باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میگردند باید استراتژی خود را بر بهینه سازی و افزایش این لینک ها قرار دهید.

حال باید بدانیم که در چه سایت هایی بک لینک های فالو خود را ایجاد کنیم. اول باید بدانید سایتی که در آن لینک خود را قرار میدهید معتبر هست یانه. در صورت معتبر بودن میتوانید لینک سازی را در آن انجام دهید در غیر اینصورت تنها زمان خود را تلف کرده اید.

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی  انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

 

مواردی که باید در  ایجاد بک لینک فالو رعایت کنید

1-ایجاد پایه قوی 

باید کلمه کلیدی انتخابی شما سرچ بالایی داشته باشید. در غیر اینصورت با سرچ پایین شانس زیادی برای سئو شدن نخواهید داشت زیرا افراد زیادی کلمه مورد نظر شما را جستجو نمیکنند.

 

2- ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و پر بازدید

برای ایجاد بک لینک میتوانید از روش های گوناگونی مانند بلاگ و انجمن و کامنت و دیگر موارد استفاده نمایید. در واقع این سایت ها سایت هایی هستند که بازدید بالایی دارند و میتوانید بک لینک های مناسبی از انها دریافت کنید. 

من که حال و حوصلۀ امتحان کردن غذای رستوران‌های کل شهر را ندارم اما دو دوست تپل به نام سینا و امیر دارم که عاشق غذا و رستوران‌گردی هستند. هر وقت مهمان لاکچری و عزیزی را می‌خواهم برای شام دعوت کنم قبلش زنگ می‌زنم به این دو دوست قدیمی و از آنها می‌پرسم کجا بروم و چه غذایی سفارش دهم. این یک راه حل آسان برای من است و به این دوستانم هم می‌گویم شما منبع بک‌لینک‌های قوی رستوران‌ها هستید! آها هنوز نگفتم بک لینک چیست؟ الان می‌گویم.

 

گوگل مثل من به جای این که وقتش را برای بررسی تک تک وبسایت‌ها بگذارد از تایید و ارجاع دیگران می‌فهمد کدام وبسایت‌ها بهتر هستند. بهترین روش تایید و ارجاع در دنیای اینترنت لینک دادن است.

 

در دنیای وب هر وقت بخواهیم کاربران را به صفحه یا وبسایت دیگری هدایت کنیم از لینک استفاده می‌کنیم. لینک‌ها همان آدرس‌های قابل کلیکی هستند که در نوشته‌ها، دکمه‌ها یا تصاویر جاگذاری می‌کنیم.

 

بک لینک به زبان ساده به لینک یک وبسایت به وبسایت دیگر می‌گویند.

 

پس هر وقت ما به وبسایت دیگری (نه صفحه‌ای از وبسایت خودمان) لینک دهیم به آن وبسایت بک‌لینک داده‌ایم و گیرنده بک‌لینک هم می‌گوید ما بک‌لینک گرفتیم.

 

سینا و امیر را فراموش نکنید چون لازمش داریم تا برویم سراغ این که چرا بک لینک اینقدر مهم شده و اصلاً به چه درد می‌خورد؟

 

 

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

شروع می‌کنم021-58438داخلی 1

چرا بک لینک مهم است؟

اگر شما هم جزو خوش‌شانس‌هایی بودید که در سال‌های اول ظهور اینترنت به آن دسترسی داشتید حتما یادتان هست که آدرس وبسایت یا وبلاگ‌ها را در لیست‌هایی ذخیره و حتی روی کاغذ می‌نوشتند.

 

اگر مردم آدرس وبسایتی را نمی‌دانستند هیچ‌کس روحش هم خبردار نمی‌شد و وبسایت هم هیچ بازدیدی نمی‌گرفت.

 

خیلی سریع یک راه حل خوب پیدا شد؛ وبسایت‌های مشابه به هم لینک دادند تا پیدا شوند. اگر در آن روزها دسترسی به اینترنت داشتید حتماً یادتان هست که ستون کناری وبلاگ‌ها یک لینک‌باکس داشت که پر از لینک به بقیه وبلاگ‌های مشابه بود. اینطوری کافی بود یکی را بشناسید تا بقیه را پیدا کنید. هرچه وبسایت یا وبلاگی مهم‌تر و بهتر بود وبسایت‌های بیشتری به آن لینک می‌دادند.

 

راه حل دوم ایجاد دایرکتوری بود. وبسایت‌های دایرکتوری لیستی از تمام وبسایت‌ها به صورت دسته‌بندی شده داشتند. دهه ۹۰ میلادی چندین وبسایت دایرکتوری و با فاصله کمی چندین موتور جستجو در اینترنت راه افتاد.

 

داستان را خلاصه کنیم از بین موتورهای جستجو گوگل بر تخت پادشاهی نشست و رقابت بزرگی بین وبسایت‌‌ها برای رسیدن به نتایج بالاتر در نتایج جستجو شروع شد.

 

گوگل در ابتدا معیارهای ساده‌ای برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها داشت اما وقتی رقابت جدی شد رفت دنبال شاخص‌هایی بهتر مثل چی؟ لینک‌ها. هر چه وبسایت و صفحه‌ای لینک بیشتری می‌گرفت پس یعنی مهم‌تر بود؛ گوگل هم رتبه آن را می‌برد بالاتر. همان کاری که من برای پیدا کردن رستوران‌های خوب انجام می‌دهم. من به نگاه می‌کنم دوستانم و دیگران درباره رستوران‌ها چه می‌گویند و هر رستورانی که بیشتر تایید شد را انتخاب می‌کنم.

 

حالا الگوریتم‌های گوگل خیلی پیشرفته‌تر شده اما هنوز هم بک‌لینک‌ها بیشترین تاثیر را در رتبه‌بندی دارند.

 

به جز تاثیر در سئو و بهبود رتبه در نتایج گوگل که بعد کامل توضیح می‌دهیم، بک‌لینک به تنهایی می‌تواند باعث افزایش بازدید وبسایت شود. هرچه بک‌لینک شما در صفحه‌ای پربازدیدتر باشد و کلیک بیشتری بگیرد بازدید ارجاعی (Referral) وبسایت شما هم طبیعتاً بیشتر خواهد شد.

 

بک لینک در سئو چطور و چقدر تاثیر دارد؟

تمام بررسی‌های که روی فاکتورهای تاثیرگذار در سئو انجام شده نشان می‌دهد هنوز هم بک‌لینک قوی بیشترین تاثیر را در بهبود رتبه وبسایت‌ها دارد. البته این تاثیر نسبی است و به این معنی نیست که وبسایت بدون بک‌لینک نمی‌تواند رتبه خوبی در نتایج گوگل کسب کند.

 

در کل بک‌لینک‌ها به دلایل زیر اهمیت دارند:

 

گوگل با بک‌لینک در اینترنت اکتشاف می‌کند. ربات‌های گوگل از طریق لینک‌ها بین وبسایت‌ها می‌خزند و آنها را ایندکس می‌کنند.

شهرت، اعتبار، اقتدار و قابل اعتماد بودن وبسایت را نشان می‌دهد. گوگل از کیفیت و کمیت لینک‌ها این فاکتورها را اندازه می‌گیرد.

ارتباط وبسایت‌ها از بک‌لینک مشخص می‌شود. وبسایت‌هایی که از نظر محتوا یا کارکرد به هم ربط دارند پس به هم لینک می‌دهند. گوگل از این طریق متوجه ارتباط‌ها می‌شود.

انکرتکست‌ها اطلاعاتی درباره مقصد به گوگل می‌دهند (درباره انکرتکست پایین‌تر توضیح دادیم).

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش